zaterdag, december 2

Nog 1 nachtje slapen

Ik ben heel benieuwd of ik vannacht Sarah ga ontmoeten. Vandaag hebben we een heleboel boodschappen gehaald, al dat bier en cola wat de familie drinkt, je sleept je gek.
Vanavond ga ik met Bert uit eten, we gaan vieren dat we nog dezelfde leetijd hebben, want morgen is dat niet meer. Mijn moeder had gisteren een plaatje voor mij aangevraagd op radio Noord Holland, hartstikke lief. Engelbert Humperdinck, The last walz.
Ik heb vandaag van Bert al 50 tulpen gehad.


Ik heb vannacht een hoop mensen ontmoet, maar Sarah was daar niet bij. Ik ben met Bert bij de Griek in de Clerckstraat wezen eten. Erg lekker.

Lekker eten bij de Griek.

Toen we klaar waren met eten wilde Bert, met alle geweld nog iets gaan drinken in de Heineken hoek, vreemd want dat doen we nooit. Ik ben met hem mee gegaan, toch nog een keer de kroeg in voor je 50 wordt, moet kunnen.De tram was net weg, dus zijn we gaan lopen. In de Heineken was het druk. Bert liep verder naar achteren, en opeens zag ik daar wel een hoop bekenden, die uit volle borst "Lang zal ze leven" gingen zingen. Ik kreeg een Sarah t-shirt aan.



Heeeel veel bekende mensen in de Heineken Hoek.

Na wat gedronken te hebben ging het hele spul met ons mee naar huis. Eerst nog even een broodje kebap halen, en dan door naar huis.
Toen de deur open ging zag ik al slingers hangen, de deur was versierd en Sarah zat voor de deur in een jurk van oma. Het hele huis is versierd, overal staan kaarten, ze hebben vijftig kaarten neer gezet. Op alle spiegels is met porselein verf, 50 jaar geschreven, alleen op de spiegel naast het bed, aan de kant waar Bert slaapt, staat bijna Abraham. Nog acht maanden dan is het voor Bert ook zover. Ik moet vannacht naast Jan Smit slapen. Nadat iedereen mij gefeliciteerd had, kreeg ik ook nog een taart, een chocolade taart met mijn foto van vroeger erop. Hij ziet er echt heerlijk uit.


2 opmerkingen:

Anoniem zei

Sarah Joke,

Van Harte gefeliciteerd,

het echte leven begint nu pas,

een fijne dag toegewenst samen met met BERT en de rest !!

Groet Jan Koster

Anoniem zei

Joke,

Van harte gefeliciteerd met je 50e verjaardag.

Groet,
Jeroen H.