zondag, juli 15

Varen naar de Vinkeveense plassen

Voor dit weekend was er schitterend weer voorspeld. We hadden met een college afgesproken dat er naar hem toe zouden varen, die heeft zijn jachthaven op Vinkeveen. Hij ligt altijd op een eilandje op de Vinkeveense plassen. We stappen zaterdag om 10.30 op de sloep, het weer sloeg toen ook meteen om. We hebben een hoop wind gehad en geen zon. Het eerste stuk over het Amsterdam Rijnkanaal, daarna links af de Vecht op. Op de Vecht is de maximale snelheid 6 kilometer, dat is echt niet hard. Voor ons vaarde een bootje van waternet, die hield iedereen in de gaten, harder kon dus echt niet.

Onder bruggen, een sluisje met een verval van 1,70 meter door.
We komen aan op de plassen, vreselijk weer, hoge golven we waren meteen zeiknat. Na vijf minuten varen hadden we Simon en Netty gevonden. Af en toe was er een beetje zon. We zijn vresleijk verwend door die twee, we mochten zelf niets meenemen. 's Avonds gaan we barbequen.

Simon probeert de barbeque aan te steken.

Het duurt wel lang.

Na het eten zijn we op de boot van Simon gaan zitten, we werden opgevreten door de muggen. We hebben redelijk geslapen, 's nachts heb ik (Joke) nog een heleboel muggen doodgeslagen met mijn slipper. 's Morgens hebben we een weer een ontbijtje gekregen van de Familie Eshuijs. We zaten lekker in het zonnetje, maar naar een uurtje betrok het weer en in de verte begon het te onweren. We zijn toen maar gauw richting huis gegaan.Het was best eng dat onweer, allemaal flitsen, We hebben bijna de hele reis terug regen gehad. In het begin hebben we gescholen onder een brug, maar op een gegeven moment moet je toch verder.

Als dit geen mooi weer is, om te gaan varen.

Regen, regen en nog eens regen.