zaterdag, augustus 28

28 augustus

We worden ook vandaag weer rond een uur of 7 wakker. Lekker douchen en aankleden en dan gaan we toch nog even de stad in. We willen eigenlijk wat eten bij de subway maar die is nog niet open.. Zo vroeg zijn we dus. We besluiten naar Gastown en Chinatown te gaan. Er wordt in een boekje gezegd dat we langs een wat minder gedeelte van Vancouver komen, dus we zijn benieuwd. We gaan langs de haven van de stad waar we wat mooie plaatjes kunnen schieten. Vancouver vroeg in de ochtend is echt heel mooi en rustig, alleen vliegen de watervliegtuigen af en aan. Na een tijdje komen we bij de Olympische palen. Daarin brandde in februari het Olympisch vuur. Anne vond het helemaal geweldig. De palen waren echt anders dan op tv. Hier kwamen we wel een Subway tegen en we hebben even een broodje gehaald. We lopen door en komen aan in Gastown het is hier erg gezellig. En knus straatje. In deze wijk staat ook de stoom klok. Rond deze klok is Vancouver gebouwd. We zijn er rond half 10 in de ochtend, we wachten heel even tot de klok ging fluiten. Hij deed een stukje van vader Jacob. Naast de klok hebben we even wat koffie gedronken bij de Starbucks. Daarna zijn we doorgelopen richting Chinatown. We kwamen ook het triangle gebouw tegen. Dat is een gebouw dat in een driehoek is gebouwd. De “punt” is heel smal. We lopen verder en toen begrepen we wat het boekje bedoelde met een minder gedeelte van Vancouver. We komen in een gedeelte waar de stad een beetje verpauperd is. Ook zitten en liggen er overal zwervers. Er hangt dus niet zo een prettige sfeer. We lopen maar snel door. Behalve Bert want die neemt overal foto’s van. We komen aan in Chinatown. En zoals altijd stinkt het daar. In Chinatown zijn weinig bezienswaardigheden en het is rustig op straat. Je zou zeggen dat het e ar zou druk zou zijn met chinezen, maar die lopen allemaal in de rest van de stad.
Het wordt nu tijd om de camper op te halen. We gaan er met een taxi naar toe. Vincent en Bert krijgen een video te zien, hoe ze met de camper om moeten gaan.

Er volgt een inspectie van de camper en daarna gaan we op pad. Richting de ferry. We dachten dat de oversteek een half uurtje zou duren, maar de overtocht duurde 1 ½ uur. In de buurt van Victoria gaan we naar een supermarkt en kopen een barbecue, 4 stoeltjes en een heleboel boodschappen. Canada is niet echt een goedkoop land. In de supermarkt is geen bier te koop, daar moeten we voor naar een andere winkel, een soort slijterij. Daar kopen we 16 blikjes bier voor weer een hoop geld, Maar ja we hebben vakantie. We gaan hier ook pizza eten, het wordt al donker, van barbequen komt nu niets meer. In de tent waar we de pizza gaan eten, hangen wel zes grote tv-schermen, met boksen erop, vreselijk.
Na het eten rijden we naar onze eerste campground. Die gelukkig al gereserveerd is, het is best vol op de camping. Als alle bedden opgemaakt zijn en de boodschappen opgeruimd gaan we slapen.
’s Nachts is het best koud.

Anoniem zei

Bert & Joke,
We lezen alles hoor,
niet te zuinig bij de entree, je bent niet voor niks helemaal naar Canada gevlogen. Geniet er van, groetjes Jan Koster