vrijdag, augustus 27

27 augustus

Vanmorgen om 8.oo vertrokken richting Denny's voor een ontbijt. We hebben heerlijk ontbeten.

Bij een supermarkt hebben we een dagkaart gekocht voor al het openbaar vervoer. Met de bus en de skytrain op zoek naar het Olympisch stadion. We hebben het stadion niet kunnen vinden. Ondertussen was het ook vreselijk gaan regenen. We zijn weer terug gelopen naar de metro en doorgereden naar Waterfront. Daar zijn we met de seabus op en neer geweest. Normaal heb je daar een geweldig uitzicht over de skyline van Vancouver, maar vanwege de regen konden we bijna niets zien en zeker geen foto's maken. Vlak bij het stadion van de seabus is een hoge flat met een uitzichtplatform.We waren van plan naar boven te gaan, maar een entree van 15$ exclusief tax, vonden de gierige Nederlanders toch te duur. Toen zijn we maar wat gaan drinken in warenhuis sears. Toen we weer buiten waren, scheen de zon, heerlijk. Even langs het hotel. Vincent moest het camperbedrijf opbellen om te vragen hoe laat we de camper op konden halen.
's middags gaan we naar hetStanley Park. Het park ligt vlak bij het centrum. In het park ligt ook het Vancouver Aquarium. Het is een groot park.
We zijn een stukje door het park gelopen, richting het Aquarium, daar stond een hele mensen te wachten. De entree was ook 27 $, dus ons gierige Nederlanders hebben dat dan ook (nog) niet gedaan. We zijn verder gelopen door het park, richting de totem palen. Onderweg stranden we ook op het beeld het meisje met het zwempak dus die hebben we ook meteen gezien. Later komen we dan echt bij de totem palen aan. Wat geweldig! De totem palen zijn zo authentiek dat ze wel in 1985 tot 2001 gemaakt zijn. Dus echt oud zijn ze niet, het zijn replica’s van de “Oude”palen. Het was wel leuk. Bert heeft een echt in China handgemaakte magneet gekocht. Nadat we bij de totem palen zijn geweest hebben we even in een reisboekje gekeken wat we nog konden zien. Anne vertelde dat in het aquarium 600 orgasme waren. Daarna hebben we besloten om toch maar even bij het aquarium te kijken. De wachtrij was verdwenen dus naar binnen. Binnen zijn er heel veel vissen, kwallen en kikkers. Ja kikkers, het is wel een beetje vreemd. Ook hadden ze dolfijnen, zeeleeuwen en zee otters. Als klap op de vuurpijl hadden ze ook witte dolfijnen. Het aquarium was wel heel erg klein en de shows waren eigenlijk alleen het voeren van dieren. Dus dat viel op zich wel een beetje tegen. Maar we hadden hét aquarium van Vancouver toch gezien!

Na het bezoek aan ‘t aquarium zijn we lekker wat gaan eten bij een hamburger tent. NEE geen mac! Maar een echte lekkere hamburger. Jammie we waren zo vol. We besluiten terug te gaan naar het hotel, we zijn moe. In het hotel tikken we nog een verhaaltje en dan is het toch echt tijd om te gaan slapen.