vrijdag, mei 25

uit eten met mjn vrienden

>
Vrijdagavond 25 mei had ik (Bert) weer eens afgesproken met mijn vrienden Bert en Rene om uit eten te gaan. We spraken af bij cafe Helmers om 18.30 voor een biertje vooraf. Aangezien mijn beide vrienden grote HiFi liefhebbers zijn kwam het gesprek al snel op de mogelijke aankoop van een nieuwe versterker. Ik vertelde dat sinds we een nieuwe tv hebben het volume alleen te regelen is door van de bank op te staan, naar de versterker te lopen en dan handmatig de volumeknop op de gewenste geluidsniveau te zetten. Toch zeker drie meter heen en dan weer terug. Kortom een onhoudbare situatie. Rene had al meteen een bepaald merk bedacht voor mij, de naam is mij even ontschoten alleen de prijs is blijven hangen €2300,00. Ik merkte op dat ik zo'n prijs thuis niet kon verkopen. De NAD voor en eindversterker die ik op het oog had is al duur genoeg. Joke en ik waren er nog niet helemaal uit of we wel deze aanschaf moesten doen (dacht ik). Rene vond dat als we deze versterker wel zouden kopen, op zijn minst de kabel tussen de voor en eindversterker van hele goede kwaliteit zou moeten zijn. Natuurlijk wist hij wel welke kabel aangeschaft moest worden (€300,00). De kans dat we deze kabel gaan kopen is heel erg klein. Na nog een biertje en het doornemen van de wereldpolitiek gaan we richting restaurant. Deze keer gaan we Indiaas eten bij Mother India. Het eten is hier erg lekker maar er zitten zelden andere gasten in het restaurant. Ook vanavond zijn we weer alleen met zijn drieën. We kunnen dus zitten waar we willen. Het eten was weer als vanouds lekker. Het was weer een heel gezellige avond. Om een uur of half elf was ik weer thuis. Joke was aan het photoshoppen op de laptop in de huiskamer en de tv stond niet aan. Ik vertelde Joke over wat ik allemaal besproken had met mijn vrienden deze avond. Ik keek nog een naar ons stereomeubel en wat schetste mijn verbazing en blijdschap de Nad voor en eindversterker stond al te glimmen in ons stereomeubel. Joke had afgelopen week stiekem achter mij rug met de HiFi winkel gemaild en gebeld en besteld. Alvast als verjaardagscadeau. Ik ben in augustus jarig. Joke had het helemaal geregeld. Haar vader had 's middags de versterker opgehaald en het wachten was op het moment dat ik de deur uit zou gaan. Waarna Joke haar vader de versterker langs kwam brengen. Joke heeft de oude versterker losgekoppeld en de nieuwe neergezet. Met het aansluiten besloot ze toch maar op mij tewachten. Het plan was dat als ik thuis kwam Joke al op bed zou leggen en dat dan ook naar bed zou gaan. Want het eerste wat ik doe als opsta is de radio aanzetten. Het zou dan voor mij een nog grotere verrassing zijn dan nu. Maar ik was te vroeg thuis gekomen en Joke was nog op . Half elf is laat zat voor mij.

Geen opmerkingen: