maandag, juni 11

7 juni 2012

Vandaag gaan we voor 14 dagen naar Rhodos in Griekenland. Gisteren hebben we nog een halve dag gewerkt en hebben ’s middags de koffers op ons gemak de koffers ingepakt dus we zijn er helemaal klaar voor. We gaan vroeg naar bed want om één uur gaat de wekker en om half drie worden we door de taxi opgehaald. Bert haalt de ouders van Joke op en precies om half drie staat de taxi voor de deur. Het is rustig op de weg en binnen 20 minuten staan we in vertrekhal 3 waar de incheckbalie van Corendon is. We hebben thuis al ingecheckt en onze instapkaarten uitgeprint dus hoeven we alleen de koffers maar af te geven denken we. Maar nu wordt ook onze handbagage gewogen en de rugzak is te zwaar en we halen de tijdschriften er uit en stoppen dit in de koffer. Er zit ook nog wat snoep in en dat houden we in onze handen. Het gewicht is nu wel goed en een stukje verderop stoppen het snoep weer terug in de rugzak. We moeten ook nog bij de bagage controle alles uit onze rugzak en fototas halen en daarna kunnen we op weg naar de gate die in vertrekhal één ligt. We hebben koffie gedronken en nog een paar tijdschriften gekocht en dan naar het vliegtuig.

We vertrekken precies op tijd en vlucht duurt drie uur en tien minuten + een uur tijdverschil. Om negen uur vijftien landen we op Rhodos. Er landen daarna nog twee vliegtuigen. Alle koffers van deze drie vlegtuigen komen terecht op de zelfde bagageband waardoor het nogal dringen wordt maar het lukt ons toch nog om onze koffers van de band te halen. Daarna in de rij bij de Corendon balie voor onze hotelenvelop en informatie over de plaats waar de bus staat. Als we in de bus zitten moeten we nog een hele tijd wachten voor iedereen er is. De meeste mensen die in de bus zitten zijn net als wij overboekt zijn bij het oorspronkelijke hotel dat we geboekt hebben. Het eerste hotel waar we mensen afzetten is het hotel dat we als eerste als vervanger voor de Sunshine vacation beachhotel hebben afgewezen. Het ziet er inderdaad niet uit. Na bij nog een ander hotel mensen te hebben afgezet komen we aan bij ons hotel het Olympic Palace hotel. Volgens de reisleidster zijn we erg vroeg aangekomen en zijn daarom de kamers nog niet klaar. De eerste indruk is dat het best een mooi hotel is ook al hebben we hier niet voor gekozen. We gaan maar een biertje drinken.

We kunnen kiezen tussen een small en een gewoon biertje. We beginnen maar met de small wat ook nog een groot glas is. Om één uur krijgen we de sleutel van de kamer. Het is een mooie kamer met een heel groot balkon en uitzicht op zee. Daarna gaan we lunchen. Het buffet is erg schamel. Spaghetti, gehaktballetjes en kip. Wel is een grote saladebar met natuurlijk tsasiki.

De rest van de dag liggen we bij het zwembad. Het diner verschilt niet veel van de lunch. Op de 8e etage is de bar en het avond entertainment. Vanavond doen ze een spelletje met titels raden. Het uitzicht is fantastisch..