zaterdag, december 10

10 december 2011

Beruwela, Eden resort
Vandaag is de grote dag van onze transfer naar het Eden resort. De verwachtingen zijn hooggespannen is het een mooier, beter hotel als het Bentota. We worden om 13.00 uur opgehaald. Het ontbijt is weer overvloedig en daarna gaan we een wandeling maken over het hotelterrein en het strand. Overal is het groen en prachtig. Het strand bestaat uit heel fijn zand en het zeewater is warm wat wil je nog meer. Vandaag is het volle maan en daarom mag er in heel Sri Lanka geen alcohol worden geschonken dat is wel jammer want met dit warme weer gaat er een biertje wel in. Na de lunch is het tijd om te vertrekken. Het Eden resort ligt schuin aan de overkant van de rivier en zouden er zo met het bootje heen kunnen varen maar dat gaan ze niet doen. We varen naar de overkant en dan worden de koffers in een busje geladen en dan 5 minuten rijden en dan zijn we er. Het is een totaal ander hotel als waar we vandaan komen. Dit is meer heen standaard hotel zoals er zoveel zijn. Het ziet er wel allemaal lux uit overal airco en een mooi groot zwembad. Met daarom heen een grasveld met ligbedden en ook direct aan het strand. Onze kamers zijn nog niet gereed en we lopen daarom wat rond. Het ziet er goed uit maar mist een beetje de sfeer die Bentota had. Het is echt een hotel met een tuin terwijl het Bentota een tuin is met daarin een hotel. Maar misschien moeten we even wennen. Na ongeveer een uur kunnen we naar onze kamer. We krijgen een superiorkamer en we zijn heel benieuwd. De kamer is op de begane grond en best wel mooi en we kunnen zo uit onze kamer het zwembad inlopen. Er is weer een waterkoker dus kunnen we als we daar behoefte aan hebben koffie en thee zetten. Het is nu al wat later in de middag en we gaan een boekje lezen. Het diner begint hier om 19.00 uur. Als wij om 19.30 uur het restaurant binnenkomen is het nog heel erg druk we kunnen hier ook niet buiten zitten. Het is een gekrioel van mensen die langs het buffet lopen en willen gaan zitten de tafels staan naar mijn idee heel dicht bij elkaar waardoor het nog benauwder lijkt, en er is heel veel lawaai van al die door elkaar heen pratende mensen, en er zit nog iemand accordeon te spelen. We moeten echt zoeken en wachten voor we een plekje gevonden hebben. Het buffet valt ook een beetje tegen en zijn dan ook snel klaar met eten en kunnen gelukkig weer naar buiten. Om 21.00 uur is er een culturele show in de bar. Het blijkt een dansvoorstelling te zijn zoals we al eerder hebben gezien met veel lawaai van de trommels. We kijken het een paar minuten aan vanuit de tuin zodat de herrie niet zo luid klinkt en gaan dan naar onze kamer terug. We drinken nog een wijntje dat we al sinds Hikkaduwa meeslepen en kijken naar Tom en Jerry en dan is het tijd om te gaan slapen.