donderdag, december 8

8 december 2011

Club Bentota in Aluthgama
We waren vanochtend weer vroeg wakker. We hebben vannacht even de vertrekkende gasten gehoord maar daarna zijn verder gaan slapen. Om een uur of acht gaan we ontbijten. De kras meneer staat zenuwachtig te draaien, het zegt meteen dat er een probleem is met het volgende hotel. Er is 1 standaard kamer en een superior kamer beschikbaar in het hotel. Hij vraagt wie van ons de superior kamer wil, dat willen natuurlijk allemaal. Het gaat een loterij doen, hij maakt twee lootjes en Joke mag als eerste kiezen. Zij heeft het superior lootje. Grappig toch. We vertrekken pas om 11:00 uur uit het hotel, we gaan nog even zwemmen en in de tuin zitten. Het is stil zonder al die andere gasten. Om half elf drinken we nog een kopje koffie en pakken de koffer verder in. Als we beneden komen zitten onze medereizigers met twee mannen te praten. Er zijn nog meer problemen, het hotel waar we heen gaan zouden moeten is overboekt. Of we gaan twee dagen in het hotel willen blijven, nou dat willen we niet. We kunnen ook naar een ander hotel met een ster minder, maar dan mogen we all inclusieve. Het gaat om twee nachten daarna kunnen we naar ons geboekte hotel. Ze hebben nog een ander alternatief het hotel “Club Bentota” je moet met een bootje naar het hotel, het is ook en ster minder en krijgen dan ook twee dagen all inclusieve. Vanavond krijgen we dan kreeft te eten en morgen een sit down dinner wat dat ook mogen wezen. We besluiten dit te doen. Nog even op de chauffeur wachten en dan kunnen we vertrekken. Er gaan nog twee andere mensen mee die gaan we onderweg bij een ander hotel afzetten. We vragen aan de chauffeur of hij onderweg wil stoppen bij een schildpadden opvang. De opvang lag een beetje van de weg. We kregen uitleg hoe de eieren daar terecht komen. Als de schilpadden kunnen eieren gelegd hebben worden ze door de plaatselijke bevolking opgegraven en de eieren worden dan naar de opvang gebracht. Zij krijgen 10 roepies per ei. De eieren worden weer begraven, als de eieren uitkomen worden ze een aparte tank gestopt. Er worden veel meer mannetjes geboren als vrouwtjes dat heeft met de temperatuur te maken. De mannetjes worden binnen een week weer uitgezet, de vrouwtjes blijven 5 jaar in de opvang tot ze groot en sterk zijn. In de opvang zitten ook blinden en gehandicapte schildpadden, we mogen allemaal een kleintje van drie dagen oud vasthouden, ze zijn echt schattig.
Daarna krijgen we er een van een paar maanden in onze handen, ze zijn best sterk. Ze houden ook van kietelen volgens de man die ons rondleidt. Martijn probeert het even en het is echt zo. Je zit dat de schilpad ervan geniet.
Er zit ook een albino schilpad, dat is ook bijzonder, deze schildpad wordt niet uitgezet, omdat deze geen kans zou hebben in de zee. We geven natuurlijk weer een kleine donatie en gaan verder met de reis. Dit keer zitten we met z’n zessen in een klein busje. Het twee mensen worden afgezet bij een hotel. Het hotel ligt een beetje achteraf, waar zullen wij terecht komen.
We rijden nog een stukje door, daar staat er een bord langs de kant van de weg met de tekst “Club Bentota”. We slaan af gaan een poort door. Hier moeten we wachten op een soort veerpontje. Het hotel ligt aan de overkant van de Bentota rivier. Het pontje ziet er goed uit. Het hotel is echt geweldig.
We krijgen hier ook een extra luxe kamer. Zelfs de tv doet het.
We gaan nog even gauw lunchen. Dit eten is ook erg lekker. Vlees zonder botten en lekkere toetjes.
Dit is niet goed voor ons. Na het eten lopen we nog even een rondje, drinken nog wat aan de bar, daarna de zwembroek en zwempak aan nog even aan het strand liggen. Het hotel ligt prachtig,tegen zonsondergang lopen we nog een stukje over het strand. Als we weer op de kamer zijn worden we gebeld dat er een boodschap van het restaurant is en dat wordt ons gebracht dat blijkt een kaartje te zijn wat we vanavond af moeten geven bij het eten. Kreeft eten hebben we nog nooit gedaan. We zijn heel benieuwd.
We worden om 07.30 uur verwacht voor het diner we geven het kaartje af aan de dame die de leiding heeft over de bediening in het restaurant. Er is tafel voor ons gedekt aan het water alleen voor ons vieren. Wat een luxe. We Kunnen soep en of salade aan het buffet halen en als dit op is wordt de kreeft geserveerd. We krijgen allemaal een halve kreeft en een stuk of 5 grote garnalen samen met gekookte aardappelen. Wij hadden nog nooit kreeft gegeten en we waren bang dat we het niet lekker zouden vinden. Maar het valt mee de kreeft is beste lekker.
De garnalen vinden we niet zo geweldig en de aardappelen zijn niet gaar. Daarna is het weer tijd voor de toetjes en deze zijn weer erg lekker en wen scheppen hier weer teveel van op ons bord. Nog een bakje koffie en dan zit het diner er op. We besluiten nog een glaasje wijn te drinken biij de bar wat overigens niet onder de all inclusive formule valt. Er is deze avond een DJ die muziek draait. Na nog een halfuurtje gaan we moe maar voldaan naar onze kamers en naar bed.